چاپ
دسته: جنبش‌های اجتماعی

جبهه‌ی خلق برای آزادی فلسطین به منظور مقابله با داعش و حامیان امپریالیست آن خواستار تشکیل جبهه‌ی متحد با کوبانی می‌ شود

جبهه‌ی خلق برای آزادی فلسطین همبستگی خود را با مقاومت کوردهای کوبانی در مبارزه برای دفاع از خود و اجتماعشان در مقابل گروه ارتجاعی داعش اعلام کرد، [داعشی] که ورودش به منطقه‌ی ما از طرف نیروهای امپریالیست و نوکران آنها تسهیل و پشتیبانی شده است.


رفیق خالد برکات* گفته است: تمام نیروهای انقلابی عرب و فلسطینی باید برای حمایت از مبارزه و مقاومت کوردهای کوبانی علیه داعش و حامیان امپریالیست آنان، متحد شوند.
اومی گوید: "مردم در سوریه، عراق و دیگر نقاط منطقه تحت یورش امپریالیسم بوده‌اند. یورشی که نه تنها با حملات هوایی و اشغال که از طریق پشتیبانی از قدرت‌های ارتجاعی منطقه، ترویج فرقه‌گرایی و از طریق گروه‌های مسلح مرتجع که برنامه‌ی بحران فرقه‌ای را پیش می‌برند، انجام می‌پذیرد. آنها به دنبال اینند که مناقشه‌ی اصلی در منطقه را [با چیز دیگری] جایگزین کنند: فرقه‌گرایی و تحمیل گسترده‌ی خشونت ارتجاعی علیه اقلیت‌هایی که بخش جدایی‌ناپذیر منطقه هستند، جایگزین [تضاد] مردم با صهیونیسم و امپریالیسم شود، این در حالی است که گروه‌های مسلح ارتجاعی کاری با دولت صهیونیستی و نیروهای امپریالیست ندارند. این حملات با آخرین نسل‌کشی فلسطینیان غزه توسط [دولت] صهیونیست هم زمان شده است. ما در کنار مردم سوریه که از اتحادشان در مقابل تلاش برای تکه تکه کردن کشور و به غارت بردن منابع آن در جهت منافع امپریالیسم دفاع می‌کنند، می‌ایستیم. این هدف داعش و متحدین آنهاست."
خالد برکات می‌افزاید: "امروز، زنان و مردان مبارز کورد، برای آزادی و جانشان با این گروه‌های ارتجاعی که حضورشان در منطقه توسط امپریالیسم، متحدین و عوامل منطقه‌ای‌اش تسلیح و پشتیبانی می‌شود، می‌جنگند. نه تصادفی است و نه صرفن نمادین  که داعش با تسلیحات ایالات‌متحده به کوبانی حمله می‌کند. خصوصن نقش زنان رزمنده در مقاومت کردستان در هر سطحی از نبرد و فرماندهی، تمثیلی قهرمانانه از جانفشانی است."
او همچنین می‌گوید: "باید توجه داشت که نقش دولت ترکیه، یکی از بزگترین شرکای تجاری اسرائیل و مهم‌ترین متحد نظامی آمریکا، تقویت ورود این گروه‌های مسلح ارتجاعی (داعش و دیگر گروه‌ها)، که اکنون به کوبانی یورش می‌برند، به سوریه بوده است. در عین حال، در طول چند روز گذشته، ده‌ها معترض کورد توسط نیروهای مسلح ترکیه کشته شده‌اند. منطقه‌ای که به اصطلاح "امن" نامیده می‌شود، تحت فشار فرانسه و ترکیه و حملات هوایی آمریکا و متحدینش بوده و صرفن پوششی برای ورود [نیروهای] امپریالیسم به منطقه است. امنیت واقعی تنها توسط مبارزه و مقاومت مردمی میسر می‌شود نه ارتش‌ها و نیروهای هوایی امپریالیست."
سال‌هاست، رزمنده‌های فلسطینی که به دنبال رهایی هستند، در سنگر مبارزین کورد جنگیده‌اند. "حمایت نیروهای انقلابی فلسطین از مبارزین آزادی‌خواه کورد، سابقه‌ای طولانی دارد. ما دشمن مشترکی داریم: امپریالیسم. و همچنین گروه‌های مسلح فرقه‌گرای ارتجاعی نظیر داعش که در بطن خود زاده‌ی امپریالیسم، اشغال و هژمونی آن در منطقه هستند. رژیم‌های ارتجاعی عرب، مشخصن عربستان سعودی و قطر، نقش مهمی در تقویت، تسلیح و گستردن این تهدید در [مقابل] مردم منطقه بازی کرده‌اند."
هیچ راه برون رفت یا کمکی از طریق ارتش‌های امپریالیست و حملات هوایی آنها، به دست نمی‌آید. این نیروها هرکجا که می‌روند صرفن ترور، فرقه گرایی، ارتجاع و مرگ به همراه می‌آورند. این نبرد خلق‌های متحد ماست که می‌تواند با امپریالیسم و صهیونیسم، [به مثابه] مبدا اولیه‌ی ترور در منطقه، و همچنین نیروهای
ارتجاعی شریر که به دنبال حفظ هژمونی خود و به یغما بردن منابع مردم ما هستند، مقابله کرده و پیروز شود.
 

*نویسنده و عضو جبهه‌ی خلق برای آزادی فلسطین

 
ترجمه: گلشن فیال
منبع: وبسایت رسمی جبهه‌ی خلق برای آزادی فلسطین
http://pflp.ps/english